Wednesday, May 19, 2010

berangan

Assalamualaikom...


Setiap orang mesti ade angan-angan atau impian...macam dari satu petian yg aku bace dari andrea hirata.."orang macam kita kalau hidup tanpa mimpi akan mati"..


bagi kita sebagai muslim, hidup mati itu semua di tangan Allah swt..bagi aku mati untuk ayat tu aku tukarkan kepada kosong..bagi akulah..maknenye dengan impian..dengan angan2..dan dengan mimpi lah kite mengatur langkah dan berusaha untu mendapatkan ape yang kite impikan..angankan dan mimipikan...mimpi maksud kat sini bukan mimpi time korang tido tuu..itu mainan setan..plg senang mcm org kate mimpi di siang hari..mimpi dalam keadaa kita jaga...so...kat sini aku nak cerita siket ape yang aku impikan dalam hidup..tapi ingat bukan semua korang leh tahu..aku bagitahu sket2 je...manatau korang leh jadikan ia kenyataan..hheheh..untuk aku...tapi jangan jadi angan angan mat jenin..angan angan die buat die mati...


Dell Adamo xps




Lappy yang aku idam idam kan selama ni... mungkin korang cakap..elehhh..impian aku lagik canggih dari ko nii...ahh..aku tak kesah..janji aku memang minat lappy nii...gaban nipis lappy nii...die punye kenipisan menyamai suku dari lappy aku sekarang niii...means hanya menguasai ketebalan dibahagian screen atau monitor lappy aku...fuhhhh..memang mengancam laaa....leh letak atas jari pastu pusing2 macam ronaldo pusing bola atas jari die...pastu bentuk die sekian mantop..design die yang wat aku minat gile ngan bende nii..simple dan kontemporari..aku usha usha rege boleh tahan gak laaa.....market price kan..sentiasa berubah2 ..keluar je bende baru turun la harge die...ape2 pun lappy ni la yang paling solid aku rasekan dan juge yang paling nipis diabad ini...






iphone 3Gs




ini lagi satu impian aku...impian aku ni xdelah tinggi menggunung atau mahal mahal sangat atau yg tak tercapai dek poket aku..iphone ni pun bukan lah kepentingan bagi aku yg telah pun memiliki hanphone..tapi ia sekadar keinginan aku...biasalah manusia tak pernah puas dengan ape yang die ade..pantang bende baru keluar mesti terjegil bijik mata..mase tu lah mule mencongak congak duit gaji...mengikat perot...tapi aku xdelah sampai mcm tuu..walaupun aku memang nak sangat tapi setakat ni cukuplah ape yang aku ade...sok kalo aku mati tinggal gak iphone aku ni kat rumah bukan leh bawak masok kubor pun...pahtu org yang masih ade didunia berebut rebut nak ihone aku..buat ape..dah menyusahkan...hahahahah..mulelah merepek..nak sedap kan hati yang tak dapat2 lagi iphone...huaaaaa....sape nak bagi...sila angkat tangan....






honda jazz sport




Ukur baju dibadan sendiri...itu kata kata yang aku selalu pegang tatkala sifat boros melanda diri aku ini...macam sesetengah tak salah kalau ade yang kate nak kereta mercedes mata kambing ke...bmw bersiri siri ke...porche ke..ape ape je la yang hargenya jatuh ratusan ribu ringgit dan ade yang jutaan...tapi aku tetap aku..macam aku cakap tadi..angan angan aku bukan mat jenin dan bukan tak tercapai oleh poket aku..cukuplah sekadar aku mengidamkan honda jazz sport..minat ni datang mase aku tengok ade satu kereta mamat nii..memang semat arrrr..sesuai sgt ngan aku...cewahhhh...aku minat bentuk die...sporty..besar tak besar,kecik tak kecik..





sok kalo aku ade anak dapat la diorang duduk satu seat sorang..takyah la berpangku pangku..siap kalo diorang nak main futsal dalam tu pun bolehhh....









bungalow





ini lah impian aku yang teramatlah besar..rumah sekarang makin lame makin lah mahal gile...setahun je boleh naik sampai puluhan ribu...kalo aku nanti sok maunye beza sampai beratus ribu...ribu..ribu bebbb...bab rumah ni memang aku cerewet..aku kalo boleh nak la rumah yg besar,kalo tak besar pun janji selesa..semua ade dalam tuuu....serba serbi ade...sok kalo aku ade anak sepuluh pun aku leh bagik diorang satu bilik satu....hhhmmmm....bestnye...pastu kalo boleh aku sendiri nak design rumah aku tuuu..kalo boleh laa..silap2 baru duduk 6 jam setengah dah roboh....rumahku syurgaku...tempat yg paling aku suke lepak...aku tak kesah kalo tak keluar time weekend janji aku dapat duduk rumah...aman je...






guitar




haaaaa...ni pun aku minat gak...padahal aku tak penah main guitar..tengok dan petik sket sket tu ade laaa..tapi taktau la memang aku nak sangat guitar nii...aku rase aku nak dapatkan gak...guitar juga adelah alat muzik yang paling senang untuk dipelajari...mudahh..so..kalo org leh buat takkan aku takleh buat kan...ini sekadar past time aku duduk kat rumah..sook..kalo ade event ape2 org akan panggil aku untuk petik guitar..main muzik untuk semua orang..gembirakan hati diorang...seronokkan..dapat buat org gembira...minat ni tersemai bila aku tengok yuna dan izat petik guitar..macam syok je ...aku rase inilah medium untuk aku menghilangkan tekanan..tak kesah la gitar letrik ke..tapi aku lebih minat guitar kapok tu je..akustik..kalo guitar letrik sian jiran2 aku...kang ade yg datang umah aku ari ari mintak otograf..haaahaaa...kene penampat ade la..bising...






oklah !..ni jelah yang aku leh bgtau..saje je nak share2 ngan korang...tak salah angan angan nii..tapi biarlah mengikut kemampuan kita ..ukur baju dibadan sendiri..kalo nak angan lebih pun takpe lagi bagus..tapi kenalah usaha gile babas...baru leh dapat..





nota kaki susu: aku suke gile berangan sampai juling jibik mate..

2 comments

RastaMat said...

OIOI..
samela kite part honda jazz and gitar..
sory weyh..
internet problem la..
nanti aku ushar blog ko..

TUKULSABIT said...

huhuhu...
yeke same....
jom nanti pi beli same2..hakhak...
ooo...patut la aku usha blog ko,
xupdate2 lagik....

Related Posts with Thumbnails