Tuesday, May 4, 2010

Kenapa susukotak

Assalamualaikom...

First of all... aku xmo nak bercerabih panjang utk intro...sebab musabab aku ber blog ni hanyelah untuk suke2..bukan serius ...jadi sebelum aku update entry2 aku yg mendatang..aku nak mintak maaf jika entry aku ni ade kaitan dengan yg hidup atau yg telah meninggal dunia..sebab tujuan aku seperti yg aku cakap tadi hanyelah untuk suke2...kongsi2 idea..cerita..pandangan..itu aje...dan juga sejajar dengan pengaliran dunia ict nii..cewahhhhh.yelaa...aku nak tau gak apa itu blog..dan ape dalam blog nii..dan sejauh mane bestnye blog nii.....dan jangan la korang terase dgn penggunaan aku katcni ok..sebab "aku" ni ade termaktub dalam kamus dewan bahasa dan pustaka..rasenye tak salahkan...

ok..kenape susukotak..???????
musti korang tertanye kenape susukotak??? haaa..kalo korang nak tau aku ni mmg addicted dgn susu..mcm korang la yg addicted ngan pesbook.sebab tu aku tambah extreme ka depan die...sehari tak dapat musti mcm kera kene tempoyak cili api...aku mmg suke sgt ngan susu ni..susu lembu..sebab mama ayah aku memang meggalakkan anak2 die minum..kalo tak siap la ... tp kami minum tanpa paksaan..sbb kitorang adek beradek memang suke sejak dari dalam kandungan..sampai lah dah besor skarang nii...kalo tanye kabar tu tak sah lah kalo diorang tak tanye " ekau dah minam susu ko"(telo noghori) dgn menggunakan khidmat pesanan ringkas..

exspecially yg dipastur dalam kotak..susukotak segar mmg pilihan pertama aku dalam kebanyakan susu..mmg sedapnye..fuhhhhh...mcm makan mekdi...kesegarannye terbukti..minum sejuk2..takdela rase muak sangat...


susu tepung pun aku suke...tp xsemua brand aku layan..aku suke susu "nespray'je...pastu ditambah plak dgn nestum atau quacker oat...mmg kenyang..kalo nak diet memang sesuai sgt..kenyang die lame...yg ni aku layan waktu pagi n sebelum tido...ni mmg wajib kalo tak tak lolap den...tak pun aku layan ngan koko krunh ke..milo ke...corn flakes ke...macam budok2 kan..bukan ape..yg penting ia sedap dan mengenyangkan..justeru tu aku boleh la berdiet skali..kalo nak lagik sedap aku tambah ngan kismis hitam..baru ade rase masam2 manis....


bercerita pasal susu nii..aku mengidam sangat nak susu lembu yg baru diperah dari omak lembuu..aku nak rasa kesegarannye macam mane plak...asli..tanpa bahan campuran...dan pengawet...aku nak cube perah sendri...itu la cita2 mulia aku...aku bukan nak amek kesempatan ape2 kat lembu tuu..cume aku nak rase mcm mane pekerja ladang yg bersusah payah memerah susu lembu...yelaa...sampai yg ade kene tendang...tak pasal2 menjanda mak bedah kat kg periuk petai tuu gara2 laki nye kene penyepak lembu...kluar la kat metro..hhmmm...jadi aku ingin mendalami jiwa penternak2 lembu nii...walaupun teknolgi dah canggih dengan perahan mesin tp still berat jugak kejee diorang ni..ni adalah hasil tontonan aku kat channel animal planet...

mama aku dulu merase la minum susu yg baru diperah nii..ffuhh mmg ..lemak..berkrim..dan beraroma...tu yang buat aku jeles berlapis2....so..niat suci ni aku tanamkan sebab nanti satu hari nanti kalo laki aku tanye aku nak honeymoon kat mane???..senang je..aku nak lepak kat ladang lembuu...tak payah pening2 nak gi paris ke ..london ke...cukup la sekadar ladang lembu new zealand...haaaaa...new zealand tau..tak maen kat sini..umah uwan aku pun ade...aku suke lembu yg tompok2 hitam tuu...cam iklan ladang fearnleaf kat tibi tuu...lembu2 tu semua nmpk bersih dan wangi...erk!!..yeke..kot2 laaa...

haaaaa...gempak tak...save budget wooo....hahahha...kat ctu nanti aku nak tala berbakul2 susu .....mmg akan menjadi kenangan abadi la .... mane tau satu hari nanti aku ade ladang lembu aku sendri...dimane lembu2 tu sendri boleh produce kan susu seperti strawberry..coklat...honey..mcm lembu kat game online pesbook.."farmville"...haaaa.....insyaallah...pastu aku akan jual susu2 mengikut cara aku...kalo nak tau kene tunggu aku jadi tokey susu dulu ehhh...

pastu yang paling aku suke pasal negara barat nii..setiap rumah akan diagihkan susu segar yg dimasukkan didalam botol kaca..kemudian akan ade seorang milkman membawa bakul berisi susu lalu diletakkan didepan rumah waktu pagi2...tp tuan rumah tu mestilah meletakkan botol kosong yg telah digunakan semalam...ini semua percuma tauuu...itu yg aku tabik sgt..dan dari situ jugaklah aku tahu kepentingan susu dalam hidup kita nii...kalo lah malaysia buat mcm tuuu...tp rasenye malaysia ni supply air sirapboleh la..kerana peratus rakyat malaysia yg minum suus amat memalukan...tak termasok bayi ..kanak2 lagi dah minum milo..

Lst skalik..tapi kalo korang nak tauuu...aku ni penakut gile ngan lembu sebab aku penah kene keja ngan lembu wan aku kat pilah..gara2 aku tengok anak die menyusu..haaa...hamekkk....lintang pukang aku lari..mase tu barula aku tau yang lembu ni bukan mcm kucing yg sedang menenenkan anak die ...


mase tuu aku rase macam lembu tu dah tergelakkann aku je..hampeh punye lembuu...semenjak tu aku dah blacklist da lembu2 uwan aku...aku la yg jadik cikgu disiplin diorang....jangan kan masuk dalam pagar rumah..termasuk ekor je aku dah kejar die separuh nyawa aku dengan cangkul..haaa....puehh hati...

ok..dah...dah..ni dah melarat ralat dah nii..ok...
btw....selamat membace n sukati la same ade nak nantikan atu tidak entry2 aku yg mane kalo aku ade mood aku update okehhh...







0 comments

Related Posts with Thumbnails