Wednesday, May 5, 2010

si kereta putih

Assalamulaikom..

Fuh! Ambek mase jugak aku memikirkan topic2 aku untuk update blog ni...kejap ni..kejap tu..pastu tak jadik plak..pastu tetibe idea blackout...pastu tgh2 taip terencat jap sebab menjalankan tugas2 yg diamanahkan bos...hmmm..camtu saban harii...



okey..berbalik pada tajuk entry aku kali ni..si kereta putih...apakah?? si kereta putih aku maksudkan kat sini adelah pak polisi...yelaaa....kereta diorang musti kaler putih kan...tak kirelah krete kancil ke..waja ke...wira ke..saga ke..ehh...saga dah xde dah..tu aku rase time 90 an ade laaaa...crite2 yusoff haslam mesti ade punye ..pastu pakai baju biru air ngan sluar coklat cair..ngan topi german kaler putih...klakar lak bile tgk balek..tu belum lagi tahun 50an..pki suar pendek..hahaha...tp skunk polis dah semat dah..boleh laaaa....

sbenarnya aku bukan nak criter pasal polis..tapi aku nak criter pasal aku..pengalaman aku ngan polis...kalau korang nak tau dari aku kecik lagi aku ni kalo terserempak ngan polis mule la aku berdebar2..meremang semacam...mcm aku ni penjenayah plak...keadaan ni membawak la smpi ke besar ni haaa..xtau kenape...mule la aku jadik gabra...padahal kaum kerabat aku ade gak jadik polis..ntah ape2 ntah fatin niii....ntah kenape ntah..

aku ditahan roadblock

mase tu aku ingat lagi hari jumaat..waktu tu org lelaki sedang mengerjakan fardhu jumaat...waktu tu aku lunch ngan akak aku kat area rumah aku...sebab hari2 sebelum ni aku lepak umah die..so..aku kene ambek scoot aku kat rumah sewaan aku sebab petang tu aku nak balek seremban..haaaaa...aku rempit tau..heheh...tak maen la naik tren nii...cewahhh...ok..pas lunch tu,aku masok ofis dengan menaiki scoot....mase tu dah telebih waktu rehat dahh...jadi punye la gelabah..aku tak warm up pun scoot aku...tak cek ape2 pun kat scoot aku..slalunye aku akan cek stelah ditinggal dalam 3-4 hari..tapi hari tu aku stat enjin teros bedesuuuppppp..!!!!!

lepas je bulatan pertama seks 16..ade satu sekatan jalanraya..hamppehhh...dalam hati aku berkata.. "tak poie sembahyang ko polis ni sumo"...aku pun beratur la melalui blakang2 krete..sepatutnye scoot mcm aku ni leh nyelit2 kan..tp disebabkan polis kat dopan tu haa...aku pun alim2 kucen laaa....smpi turn aku..polis tu bg signal suruh ketepi...

arrgghhh....peluh hangat memercik ke dahi...pahal lak niii..aku tgk semua mat2 motor dah dodok mencangkong....ape salah ku !!!! jerit batinku....dan dengan perlahan aku menongkat scoot aku apabila diarahkan berbuat demikian...nak diri ke nak cangkong ni..huh!...gelabah gaban aku time tu....ni la 1st time aku ditahan...

pastu polis tu dok pusing2 telek motor aku..punyelah seram sebab mane tau ade org dengki tukor num plat moto ke kann ...tak pun ekzos aku kene sumbat ke...aku dah la tak cek tadi....pastu dengan suara garaunye die mintak ic ngan lesen.ngan roadtax...PAPPPPPP !!!...dengan tangan yg terketar2..(mmg nmpk tau)..aku hulurkan dengan panats dan yakin

aku : nahhh en.....

polis : (ambil dengan muke yg mcm otromen nak terbang)

aku: (berpeloh) dalam pale otak aku..hidop lagi ke lesen aku...???
polis : hhmmmmm.....ni nak blanje sy mkn ke ape ni???
(muke serius...)

aku : damnnnn...mmg sah2 aku kene saman..dalam pale aku mgkn die mintak rasuah kot....alaaa...duet akuu ade saploh engget je lak niii...

polis : nahhh...(sambil hulurkan kad2 kat aku) ni bagi kat atm ni nak blanje sy ke ape???
aku : aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...(jeritan batin)..
eh eh eh..yeke en?? sorry...sorry....(sambil hulurkan ic aku...)

polis : (muke menahan gelak) hehehe...ingat nak bagi yg tu teros td...

aku : hehee...(menahan malu) mmg gile pak abas arrr malu aku time tuu...dah naik ke kepale meletos ketelinga..camne aku leh terbagi kad atm nii....

polis : ohhh..org sromban..ni nak poie mano ni daro??
aku : pegi keje ...

polis : oooo...lain kali hati2 yo..ok..boleh pegi

aku : hhmmm..hehe..ok..tenkiu en..

polis : sama2

aku menunggang dengan gaya yg paling sopan yg tak penah aku buat..sambil aku menoleh ke side mirror...hampehhhh punyo polis..die golakkan aku reramai dgn budok yg mencangkong tuu...cisss takpe..takpe...sok aku jadik polis aku tahan anak tiri kau lakk...

pastu balik opis aku update la kat pesbook aku..ada yg mencadangkan aku utk gantung lesen tu kat leher....hampehhh betol....

lampu aku kematian

tu aku baru balek dari pasar malam shell seksyen 16 bangi...aku naik scoot tp xde la jauh sgt pun dari umah aku...aku ni biasalah...pantang jalan clear aku mesti pecut...tapi yang peliknya malam nii aku asyik la terlanggar bumper je...mase tu..aku pun taktau sebab ape..dah terlanggar baru aku perasan...boleh dikatakan dua bumper la aku melambung...kepelikan menerjah fikiran ku...

pastu aku tgk minyak aku pun dah dekat nak E...hhmmmm....aku pun mematahkan handle motor ku kearah kanan utk menuju ke stesen petronas terdekat dgn melalui jalan besar..aku tak suke gi shell sebab byk bangla yg bau pahit...tetibe..

tongg...tonggg...bunyik keter hon aku...

"hampehhh betol...sape lak brani2 nak hon anak pak mat niii"
(dengan garang aku menoleh)

"ayakkkk...polis.."

sambil polis tu melambai tangan suruh aku berhenti..

die pun turun...sorang je..drebar tu tak turun ..jaga enjin...

"ic dan lesen"

(penuh kepekaan dan hati2..heheheh..teringat sejarah silam)

"dik...ni kenape tak pasang lampu ni dik"

"ehh...mane ade..kan sy pasang tu..scoot sy ni encik..kalo setat je..otomatik lampu die hidop"
(jawab ku dengan penuh yakin dan tegas dan sedikit poyo)

"kalau lampu ni menyala...takkan saya kata adek tak pasang..mestilah lampu ni tak menyala"
(jawab dgn selamba cam nak kenekan aku balek)

(dgn meletakkan tapak tgn keatas cermin dan sedikit membongkok..)
"ehh..haah..xdela encik..hheheh...mati kot lampu nii...saye tak prasan...

argghhhh...skalik lagi aku maluuu....adessss...ni lagi malu gile..td punye la poyo aku..skarang terbang sudah kepoyoan aku...

"hhmmm..camne leh tak prasan..lain kali sebelum naik motor pastikan motor dlm keadaan selamat..barulah jalan....haa..ni camne nii"

"alaaa....bang..(ayat kene power) (encik=abg)..saye minx maaf ...sy betol2 tak prasan..ni baru je niii..maaf ye bang..pasni sy tukar baru..dah terbakar la niii....sy janji sy tukar"

"hhmmm...ok..sy lepaskan..lepas ni hati2 dan peka sikit..bahaye..utk keselamatan jugak...."

"ok2...terima kasih encik (sesi memujuk dah lepas jgn harap aku nak pgl abg)..huahauahau..."

haaaaaa...camtu la cerita aku ngan si kereta putih nii....dalam mase 6 bulan aku kat bangi ngan scoot aku..2x aku kene tahan...mase kat sremban setahun aku lepak je selisih ngan polis...siap bagi bim pastu babai lagik..polis kat taman galla semua dah jadik mmbr aku dahhh...haaaa

p/s: pikir ar sendri kenape ini semua terjadi...

0 comments

Related Posts with Thumbnails